EGY AGYKUTATÓ VALLOMÁSA, AZ ÉLET VALÓDI CÉLJÁRÓL...

2024.11.06

 Dr. Gerald Hüther professzor, egy vezető német agykutató, aki évtizedek óta tanulmányozza a különböző agyi tevékenységeket. Egy publikációjában arról ír, miszerint az agy akkor fejlődik legjobban, ha motivációval, vagy más szóval lelkesedéssel, használjuk.

 A téma kutatója szerint, ha elég érdekes amivel foglalkozunk, aktiválódik az agy középső, érzelmi központja, amelyben amikor megjelenik a lelkesedés, (ami egy érzés) az elindítja a hatékony tanulás folyamatát.

 Tehát, egy iskolai tananyagot meg lehet tanulni azért is mert érdekesnek találjuk, és ez lelkesedéssel tölt el minket, vagy szimplán a büntetés elkerülése érdekében, nehogy megbukjunk. De minél lelkesebb az ember, nyilvánvalóan annál hatékonyabb a tanulási folyamat!

 Ezzel szemben a félelem, nagyon rosszul hat a tanulási folyamatokra! Félelem esetén olyan agyi területek aktiválódnak, amelyeknek fő funkciója a menekülés biztosítása. Egy szorongó, félő gyerek, tudat alatt már a menekülési útvonalat keresi, ráadásul már a figyelme is megosztott, ezért végképp nem fog jól teljesíteni. De ez ugyanúgy igaz, a felnőttek munkahelyi környezetére is.

A professzor szerint, a jövő kihívása annak megértése, hogy nem a küzdelem és a versengés, hanem az egymással együttműködő, egyensúlyra épülő kapcsolatok építése a legfontosabb az emberi agy harmonikus működése szempontjából!

Mert az agy harmonikus, egyensúlyra hangolt környezetben, anélkül tud folyamatosan akár korlátlanul növekedni, hogy a végén abszurd módon, akár felrobbanna!

Tanulság:

Tehát ha az emberi agy működését és fejlődésre való hajlamát vizsgáljuk, az élet célja nyilvánvalóan nem a küzdelem! ‒ Mert küzdelem van ez kétségtelen, de a küzdelem csak egy eszköz, amit a materializmus felelőtlenül és tudatlanul a központba állít, elfedve vele a valódi célokat. Pedig a küzdelemnek mindig olyan eredménye van, ami túlmutat rajta, tehát a küzdelem csak eszköz, ami megnyitja az utat a fejlődésnek.

Az agykutatás legújabb eredményei szintén arra mutatnak, hogy az emberi agy fejlődése szempontjából a valódi célok, a harmonikus, egyensúlyra épülő kapcsolatok, aminek az eredménye a töretlen fejlődés.

Itt az ideje tehát hogy leváltsuk az elavult, ráadásul a tudatra és az érzésekre is káros, nyíltan egyensúly- és fejlődés-ellenes elméleteket! Mert amikor eszközöket szolgálunk az értelmes célok helyett, akkor szó szerint célt tévesztünk az élet útvesztőiben...

LELKIISMERETESSÉG = EMBERSÉG

LÉLEKTELENSÉG = EMBERTELENSÉG

Bár a mai emberiség vezető tudományos rétege azt állítja hogy az élet értelmetlen, ennek ellenére egy csomó ember él úgy, hogy a felülről érkező cinikus és fagyos nyomás ellenére, megpróbál értelmet adni az életének. Ez azért fontos, mert az élet mint már tudjuk, alaphelyzetben mindig a problémák megoldásáról szól, és nem arról hogy besöpörjük a gondokat a szőnyeg alá. Hiszen ha egy élőlény képtelen megoldani a problémát amivel az élet szembesíti, előbb utóbb elpusztul! Ez az élet egyik alaptétele.

Innen nézve az élet értelme semmi más, mint a felmerülő problémák minél hatékonyabb megoldása. Ennek lesz az eredménye a fejlődés.

Az élet fejlődésének egyik legfontosabb része, hogy az embernek, amikor lehetősége nyílik rá, elkezdjen megismerkedni az érzései mozgatórugójával, vagyis a lelkével. ‒ Ehhez tudatosítanunk kell, hogy egyetlen érzet, vágy, vagy érzés sem jön létre véletlenül. Így aki elkezdi megismerni a lelkét, annak nyilvánvaló lesz, hogy a lelkünkben keletkező jó érzések, egy jobb életminőséget adnak. A tiszta, szeretetteljes lelkesedés önmagában gyógyító hatású, a rossz érzések pedig ezért lélekrombolóak, mert őket hívjuk úgy, hogy rossz lelkiismeret. Ebből következik, hogy az ember érzelmi életével kapcsolatos minden kérdés, színtiszta LELKI-ISMERETI kérdés!

Részlet az Igazság az emberről című könyvből...

További információ:

https://www.magyarmenedek.com/products/14612/Az_igazsag_az_emberrol_-_Juhasz_Zsolt.htm